اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دیم

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دیم

بعضی از اطلاعاتی به متخصص تغذیه می دیم اشتباه هستن و می تونن باعث گمراهی اون در راهنمایی ما شن. پیشنهادا و اشتباهات زیادی در رابطه با کاهش وزن هست که متخصصین تغذیه امید دارن اونا رو به فراموشی بسپاریم و به جای اونا روشای ثابت شده رو جایگزینشان کنیم.

حذف مصرف گلوتن

تا وقتی که حساسیت به گلوتن و مریضی سلیاک ندارین احتیاجی به حذف گلوتن از برنامه خوراکی تون نیس. هیچ دلیل و مدرکی واسه کم کردن وزن در اثر حذف گلوتن وجود نداره. درست هست که رژیم خوراکی بدون گلوتن پاستا و نون رو از برنامه شما حذف میکنه اما یه سری غذاای دیگه مانند کلوچه و کیک هستن

که تموم اون کالریا رو به رژیمتون باز می گردونن. پس تلاش کنین به جای حذف غذاای شامل گلوتن در حد متعادل مصرف کنین.

فقط ورزش

جمله ای هست که میگه نمی تونین سریعتر از رژیم پیشی بگیرین و باید بگم که تا حدودی درست هست. خیلیا ورزش رو در راس رژیم قرار میدن. دلایل علمی نشون داده هست که هنگام کاهش وزن کوتاه مدت رژیم به تنهایی موثرتر از ورزش به تنهایی هست. اما واسه رژیم دراز مدت باید هر دو ورزش و رژیم رو در کنار هم داشته باشین.

همۀ ما می دونیم که هیچکی دوست نداره با پیمانه و قاشق غذایش رو اندازه گیری کنه اما مقدار وعده های غذا واقعا مهم هست. به خصوص در مورد چربیای پر کالری. با این طرز فکر خیلیا وزن اضافه کردن. روغن زیتون، آووکادو و آجیل سالم هستن اما باید در مقدار مصرف اونا توجه کنین.

روز تقلب در رژیم سوخت و ساز بدن رو بالا می بره

بدیش اینه باید بگم کالریایی که در روز تقلب مصرف میکنین به عنوان چربی در بدن ذخیره می شن. بهترین راه واسه بالا بردن سوخت و ساز بدن این نیس که تموم پیتزا رو در روز آخر هفته بخورین بلکه بهترین راه ها مصرف هرروز مقداری کربوهیدرات، تمرینات قدرتی چند بار در هفته، استراحت کافی و مصرف کالری موردنیاز بدن هست.

تنها چیزایی که باید نگرانشان باشیم رژیم و ورزش هست

خواب، استرس و محیط نقش مهمی در کاهش وزن دارن. رابطه بین خواب و وزن انکارناپذیر هست. هرچه کمتر بخوابیم وزنمون بیشتر می شه. یکی دیگه از عواملی که در کاهش وزن موثر هست استرس هست به خصوص وقتی که غذاها یا الکل به عنوان آروم بخش مصرف شه. استرس نه تنها روی هورمونهای اشتها بلکه روی هورمونایی که سوخت کالری بدن رو تنظیم می کنه هم تاثیر میذاره.

یکی دیگه از عوامل موثر بر کاهش وزن محیط اطرافه. متخصصین تغذیه گفتن کسائی که غذاای ناسالمی مانند کلوچه و نوشابه در آشپزخانه نگه داری می کنن بیشتر از کسائی که این غذاها رو در آشپزخانه ندارن وزن اضافه میکنن. پس یه نگاهی به غذاهایی که در محیط منزل و محل کار دارین بندازین.

خداحافظی با تموم غذاای ناسالم

لحظات خوشحال رو از خودتون نگیرید. احتیاجی نیس که به کل خودتون رو از سیب زمینی سرخ شده و بستنی محروم کنین.همه وقت جا واسه غذاای شیرین و چرب هست مهم این هست که همۀ وقت} به درد بخور غذا بخورین. رژیمای سخت نتیجه برعکس میدن و باعث پرخوری می شن. چیجوری تعادل رو حفظ کنیم؟

واسه خود حد و مرز تعیین کنین. مثلا: من دسر خیلی دوست دارم اما زحمت زیادی واسه مصرف کم این غذاها با وجود اینکه در دور و برم وجوددارند کشیده ام. پس فقط جمعه ها رو واسه خوردن دسر تعیین میکنم.

.

منبع :gahar.ir

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت آکا
Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *