: از علائم دچار شدن به اضطراب و تپش قلب میشه به خشک شدن دهن ، حالت لرزش یا پرش عضلات بدن ، ناتوانی جنسی ، سردرد ، عرق کردن زیاد ، کاهش وزن و نبود تمرکز اشاره کرد.

تپیدن قلب نشونه زندگی و زنده بودن فرده اما اگه این ضربان قلب حالتی غیر عادی داشته باشه تپش قلب نامیده می شه. تپش قلب باعث احساس انقباض عضلات سیستم قلب در قفسه سینه می شه. تپش قلب علل متفاوتی می تونه داشته باشه اما از بین اونا میشه به تپش قلب به وجود اومده به وسیله استرس و اضطراب اشاره کرد. اضطراب یه احساس بسیار ناراحت کننده در فرده که مبهم بوده و با ترس همراه س. واسه خوندن دلیلای دچار شدن به اضطراب و تپش قلب به وجود اومده به وسیله اون و درمان این مشکل با همراه باشین.

مطالبی در مورد اضطراب و تپش قلب

واسه درمان اضطراب و تپش قلب به وجود اومده به وسیله اون چه داروهای گیاهی میشه استفاده کرد ؟
جواب : با سلام
دوست گرامی،اضطراب عبارت است از یه احساس ناراحت کننده و مبهم ترس ، وحشت ، یا خطر با منشای نامعلوم که
بر فرد مستولی می شه.
واسه بعضی از افراد این حالت ممکن است یهویی روی دهد و بر طرف شه، اما واسه بعضی دیگه این
حالت به صورت طولانی در میاد.

علایم شایع مریضی اضطراب و تپش قلب

احساس اینکه یه اتفاق بد یا مضر به زودی رخ میده، خشک شدن دهن ، مشکل
در بلع ، یا خشونت صدا ، تند شدن تنفس و ضربان قلب ، تپش قلب ، حالت لرزش یا
پرش عضلات ، ناتوانی جنسی ، انقباض عضلات ، سردرد ، کمردرد ، عرق کردن ، تهوع ،
اسهال ، کاهش وزن ، خواب آلودگی ، مشکل در تمرکز ، منگی یا غش ، تحریک پذیری ، خستگی ، کابوس
، مشکل در حافظه.

: اضطراب و تپش قلب | چگونگی درمان اضطراب و تپش قلب به وجود اومده به وسیله اون

اضطراب و تپش قلب

بروز مشکل در روابط اجتماعی و شغلی ، افزایش یهویی اندازه اضطراب ممکن است موجب بروز حمله ترس و فرار
از موقعیت شه، وابستگی به داروها و نامنظمی ضربان قلب از دیگر علائم این مریضی هستن.

علل بروز اضطراب و تپش قلب

فعال شدن مکانیسمای دفاعی بدن واسه مقابله یا فرار ترشح آدرنالین از غدد فوق کلیوی افزایش پیدا میکنه، و
موادی که از تجزیه آدرنالین در بدن جمع می شن (کاتکول آمینا) در آخرً بخشهای جور واجور بدن رو تحت اثر قرار میدن.
تلاش واسه دوری از اضطراب خود موجب اضطراب بیشتر می شه.
استرس با هر منشاء (مثلاً مشکلات اجتماعی یا مالی ) ، سابقه خانوادگی اضطراب ، خستگی یا کار زیاد ، وقوع
دوباره موقعیتهایی که قبلاً استرس زا بودن یا طی اونا به فرد آسیب رسیده است ، مریضی جسمی ، تکامل طلبی غیرمنطقی
، ترک اعتیاد و …
خطر بروز اضطراب رو تسریع می کنه.

 

راه های پیشگیری  اضطراب و تپش قلب

از روشای کسب آرامش یا مراقبه واسه کاهش استرس بهره بگیرین.
به فکر تغییر روش زندگی خود باشین تا استرس کاهش یابد.
استرس و اضطراب ایجاد شده رو مدیریت کنین (مدیریت استرس).
از تفکرات بی جا و زیادتر از اندازه دوری کنین.
تلاش کنین در اجتماعات حضور بیشتری یابید.
تلاش کنین زیادی با خودتون خلوت نکنین و خود رو از تنهایی دور کنین (خلاص شدن از احساس تنهایی).

درمان  اضطراب و تپش قلب به وجود اومده به وسیله اون

اضطراب عمومی شده رو میشه با درمان کنترل کرد.
غلبه کردن بر اضطراب بیشتر موجبات زندگی بهتر و رضایت بخش تری رو جفت و جور می آورد.
روان درمانی وقتی احساس کردین که دارای اضطراب هستین، بهتره تحت بررسی و درمان از نظر موارد خاص تهدیدکننده
یا منشاء استرس که در ناخودآگاه شما هستش ولی هست، قرار بگیرین.
به یاد گرفتن روشای کاهش انقباض ناخودآگاه عضلانی مثل بازخورد زیستی و روشای کسب آرامش بپردازید.

فعالیت در زمان دچار شدن به اضطراب و تپش قلب

فعالیت در زمان دچار شدن به این مریضی خود رو حفظ کنین.
فعالیت در زمان دچار شدن به این مریضی به کاهش اضطراب کمک می کنه.

اضطراب و تپش قلب

دارو درمانی واسه اضطراب و تپش قلب

داروهای ضداضطراب مثل بنزودیازپینا واسه یه مدت کوتاه از داروهای ضدافسردگی واسه مشکل ترس واز کافئین و بقیه مواد
تحریک کننده ، و هم الکل استفاده نکنین.

خوبه بدونین : راه های سادۀ کنترل استرس، اضطراب و تپش قلب

حالا که علائم حالت استرس و اضطراب رو به طور کامل دریافتیم، باید به دنبال راه های کنترل اون باشیم. اول بدونیم که مغز آدم بهترین داروها رو میسازه و بهترین درمانا رو در خودش گذاشته س. فقط راه به کار گیری اونا رو باید یافت و اونم نیاز به کمی تمرین و تکرار داره. اینجا به راه های کنترل استرس براساس تجربیات شخصی و پیشنهادات پزشکان متخصص می‏پردازم:

۱ – نفس عمیق به مدت چند دقیقه

۲ – پیاده روی و قدم زدن

۳ – سرگرم شدن به کاری خاص مثلا نظافت منزل یا رانندگی (پرت کردن حواس خودمون به جایی دیگه)

۴ – تماس با چند دوست (حضوری یا تلفنی)

۵ – گوش دادن به یه موسیقی بی‏کلام

۶ – ورزش و جنب و جوش ( در جمع)

۷ – تفکر و تجسم مثبت از موقعیتی دیگه و مکانی دیگه

۸ – در آغوش کشیدن کسی که دوستش داریم

۹ – نبود توجه به علائم استرس

۱۰ – مدیتیشن و ریلکسیشن

۱۱ – تماشای طبیعت، دریا

۱۲ – توکل به خدا و سپردن همه چیز به دست اون

عصر ایران

.

منبع : niksalehi.com

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *