اضطراب مریضی هست که کمتر به درمان اون دقت می شه، امروز به شما روشای قطعی درمان پریشونی بدون دارو رو معرفی می کنیم. تجربه درجاتی از پریشونی طبیعی هست ولی نوع شدید و طولانی اون میتونه همراه با دشواریای جدی سلامت باشه.واسه پیش گیری از پریشانیای معمولی در زندگی که هنوز احتیاجی به درمانای دارویی ندارن، راهکارهای زیادی پیشنهاد شده هست:

مصرف عصاره اسطوخودوس: مریضایی که در مطب در انتظار نوبت خود هستن با استشمام رایحه اسطوخدوس آسون تر این زمان رو بردباری می کنن. بعضی از دانشجویان هم اعلام کردن این رایحه در طول آزمون به اونا آرامش می ده. تو یه تحقق آلمانی مشخص شده که عصاره اسطوخدوس باعث کاهش علامتای پریشونی می شه و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگه والیوما هست.

نوشیدن چای بابونه: بابونه شامل دو ماده شیمیایی آپی ژنین و لوتئولین هست و تحقیقات مرکز پزشکی پنسیلوانیا نشون داده افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردن، بسیار بیشتر از مریضایی که دارو می خوردند، اضطرابشون کاهش پیدا کرده هست.

فعالیت بدنی: افزایش ساخت اندورفین ناشی از ورزش با احساس به درد بخور و افزایش خلق و خوی در رابطه هست. اگه بر زمینه یه برنامه مشخص و منظم ورزش کنین، اعتماد به نفستون زیاد میشه و احساس سلامت بیشتری می کنین. از جمله دلایل پریشونی، مریضی و چاقی هست که در اثر ورزش کردن هر دو اونا از بین می رن.

تجربه حموم گرم: حموم گرم آرامش دهنده و ارام بخش و در عین حال تنظیم کننده اندازه خلق و خو و پریشونی هست. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود رو کاهش می دید. احساس گرما به عصبا فرمون بازرسی حالت می ده که روی سروتونین فرارسانای عصبی اثر میذاره. گرم کردن بدن رو میشه یه جور ورزش هم دونست.

دوری از کافئین: کافئین با اینکه منتهی به افزایش انرژی میشه، ولی می تونه به همون اندازه شما رو عصبی و پریشون کنه. به جای مصرف همیشگی کافئین موجود در قهوه، شکلات، نوشابه می تونین چای سبز رو آزمون کنین. محققان اثبات کردن آل- تیانین موجود در چای سبز، موجب بازرسی ضربان قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش پریشونی میشه.

بررسی رژیم خوراکی: کمبود ویتامین ب ۱۲ منتهی به ایجاد پریشونی میشه؛ اتفاقی که بین گیاه خواران بیشتر میوفتد. این ویتامین بیشتر در اجناس حیوونی پیدا میشه. مصرف بیش از اندازه کافئین، الکل و قندهای افزودنی هم باید از فرمون خوراکی حذف شه. تحقیقات نشون دادن که مصرف غذاای فراوری شده و سرشار از چربیای اشباع و غذاای سرخ شده، در آخر منتهی به افزایش حملات پریشونی می شه.

قرار گرفتن در برابر نور خورشید: بهترین راه طبیعی واسه کاهش پریشونی، قرار گرفتن در برابر نور خورشید هست. جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علائم افسردگی و پریشونی می شه. حتی مشخص شده آدمایی که زیر نور آفتاب و در فضای باز پیاده روی می کنن،

سطح هورمونای استرسشون نسبت به آدمایی که در باشگاه های ورزشی، فعالیت بدنی دارن، بسیار پایین تر هست. قرار گرفتن هرروز ۲۱ دقیقه در برابر نور آفتاب واسه جذب ویتامین دی و کاهش پریشونی پیشنهاد میشه.

.

منبع : parsnaz.ir

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *