: اضطراب بالا و راه خلاص شدن از اون و آرامش 

بعضی از اضطرابا مانند حمله هایی هستن که به سمت ما میان و این وسط فرد با فشار خیلی بالایی روبروس. اضطراب یکی از مهم ترین مسائل سلامت ذهنیه که آدمای زیادی رو تحت تاثیر خود قرار داده و بازم در حال رشده.اما خبر خوبی که واسه شما دارم اینه

که بوسیله بعضی روش ها می تونین این مشکل رو به طور کامل کنترل کنین. در این جا ۵ روش آورده ام که در مواقع استرس و نگرانی می تونین به کار ببرین تا با اونا مقابله کنین. البته هر کسی که می خواد کیفیت زندگی خود رو بالا ببره می تونه این روش ها رو به کار ببره.

اضطراب ترس از آینده س. توانایی پیش بینی آینده تا حدودی واسه ما خوبه چون می تونیم قبل از بروز مشکلی اونو رفع کنیم. اما این توانایی می تونه بر علیه ما هم بکنه. وقتی همیشه به فکر آینده باشیم احساس نگرانی به ما دست میده. ما آدما معمولا شبا درست قبل از خواب دچار نگرانی میشیم.

وقتی که افکار ناخواسته ای که تموم روز مخفی مونده بودن میدن. افکاری چون: فردا چیجوری می گذره؟ واسه حل اون مشکل چیکار کنم؟ و… تموم این افکار به ذهن میان و نظم خوابمون رو به هم میزنن.

با افکار اضطرابی مقابله کنین

اضطراب رشد می کنه. اگه به افکار منفی اجازه رشد بدین به مرحله جنون می رسین. اضطراب مثل تو برفی که از بالای تپه به پایین می غلتد رشد می کنه و بزرگ و بزرگ تر می شه و تنها خودتون می تونین اونو متوقف کنین.اول باید یاد بگیرین که جلوی افکار منفی رو بگیرین. یعنی باید بتونین اونا رو تشخیص بدین.

وقتی که با افکار آزاردهنده تغذیه میشین از خودتون سوال کنین که اینا واقعا قراره اتفاق بیفته؟ تفکر به آینده و گذشته رو متوقف کنین و تو ذهن خود زندگی بدون هیچ نگرانی رو مجسم کنین.اگه این روش تاثیری نداشت یه کاغذ و خودکار وردارین و لیستی جفت و جور کنین. افکارتون رو بنویسین و کارایی

که واسه اون افکار انجام می دید. این تمرین باعث می شه منطقی تر به مشکلات فکر کنین و جنبه واقعی اونا رو درک کنین. یعنی این تمرین جلوی رشد افکار منفی در ذهنتون رو میگیره. هم اینکه می تونین روی کاغذ اهدافتون و چگونگی رسیدن به اونا رو بنویسین.

تمرین مدیتیشن و تنفس

این روش عادی ترین و موثرترین روش در نابود کردن اضطرابه. اگه حمبهای اضطرابی در شما زیاده در کلاسای مدیتیشن شرکت کنین. تمرینای مدیتیشن استرس رو کم کرده و کیفیت زندگی رو بهتر می کنه. اگه حملات اضطراب در شما کمه و مدیتیشن رو دوست ندارین

تمرینای تنفسی رو انجام بدین. این تمرینا قبل از خواب شما ریلکس و آروم می کنه. البته میشه در هر وقتی تمرین تنفس رو انجام داد.

آزاد کردن هورمونای شادی

هنگام ورزش، مغز هورمون اندورفین و سروتونین ترشح می کنه. آنزیمایی که احساس شادی و تندرستی به ما میدن. این هورمونا در تموم بدن پخش می شن و تنشای ماهیچه ای رو کم می کنن. فعالیتای جسمی بهترین راه واسه آزاد کردن این هورمون هاست.

درمانای طبیعی

درمانای گیاهی به خصوص چایای گیاهی مثل چای اسطوخودوس و بابونه اضطراب کم می کنه و باعث می شه خواب راحت و آرومی داشته باشین.

ترک کافئین

کافئین اضطراب رو زیاد کرده و در کسائی که مشکل ترس دارن ترس رو بیشتر می کنه. کافئین محرکیه که می تونه باعث عصبانیت، ضربان بی نظم و هیجان شه. هم اینکه نظم خواب رو به هم زده و باعث بیشتر بیدار بمونین. قبل از مصرف کافئین تموم اینا رو در نظر بگیرین.

.

منبع :gahar.ir

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *