براساس تحقیق یه تحقیق مروری پیشنهاد شد که اضافه کردن شیرین کننده ها به مواد غذایی فرآوری شده دلیل  بروز دیابت نوع ۲ می شه. تقریبا ۴/۳ غذاهای کنسروی و نوشیدنیا شامل شکر هستن، در واقع میشه گفت دریافت شکر از این روش به طور کاملً نامحسوسه و به دریافت روزانه شکر اضافه می شه. شکر یا همون ساکارز شامل ۵۰درصد فروکتوز و ۵۰درصد گلوکزه. شربت ذرت شامل مقادیر زیادی فروکتوزه، که از ذرت جدا می شه و معمولاً  واسه نوشیدنیای شیرین به کار میره. علاوه براین، شامل مقادیر برابری گلوکز و فروکتوزه.پیوند شیمیایی در گلوکز و فروکتوز موجود در ساکارز به وسیله آنزیمای معده شکسته می شه.کلا پیشنهاد می شه زنان و مردان در طول روز به ترتیب، بیشتر از ۲۴ و ۳۶ گرم شکر نگیرن. این اولین مطالعه گسترده ایه که نشون میده در وضعیت کالریکی مشابه ( یعنی، رد و بدل کردن ایزوکالریکی نشاسته با شکر)، شکر موجب افزایش بروز دیابت و بعد اون مرگ و میر ( نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی) می شه. به بیان نویسنده مسئول این مقاله؛ دکترDr James J DiNicolantonio ، “با کم شدن مقادیر شکر به اندازه ۵ تا ۱۰درصد کل کالری دریافتی، اثرات مضر شکر، مخصوصا فروکتوز بر مقاومت به انسولین کم میشه. این شرایط می تونه از بروز دیابت و مشکلات اون مثل مریضی قلبی و عروقی پیشگیری کنه.”یافته های حاصل از این مطالعه به صورت آنلاین در Mayo Clinic Proceedings منتشر شد.

منبع : www.yourdoctor.ir

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *