اضافه کردن این مواد مغذی بسیار خوب به غذای کودک

به گزارش ایران ناز با در نظر گرفتن اینکه فصل مدرسه ها هستش و کودکان و نوجوانان نیاز بیشتری به مواد مغذی دارن بهتره که حتما این مواد رو به رژیم غذاییشان اضافه کنین.

شیر
شیر منبع خوبی از کلسیم، ویتامین D و فسفره که واسه رشد دندانا و استخوانا حیاتیه. جدای از اون، شیر هم اینکه شامل مواد مغذی دیگری مثل پروتئین، زینک، ویتامین A، B2 و B12ه. اگه بچتون شیر دوست نداره، غذاهایی که شامل شیر هستن  به اون بدین مثل فرنی.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین پر از بتاکاروتن، ویتامین A، C و E، فیبر، کلسیم و آهنه و یکی از سالمترین سبزیجاته. می تونین پختن، سرخ کردن یا حتی کباب کردنش رو امتحان کنین تا یه میان وعده خوشمزه درست کنین. اگه بچتون سیب زمینی سرخ کرده دوست داره، سیب زمینی شیرین رو جانشین سیب زمینی معمولی کرده تا یه نسخه سالم تر از اونو درست کرده باشین.

تخم مرغ
تخم مرغ پر از پروتئین و ویتامینای B هستش، و در طول سالهای رشد بچه ها خیلی خوبه. روشای جور واجور پخت تخم مرغ رو  امتحان کنین مثلا اونو آب پز  یا نیمرو کنین تا بچه ها از خوردنش زده نشن. تلاش کنین از دستورهای غذایی متفاوت استفاده کنین تا بتونین تا جایی که می شه به بیشتر وعده های غذاییشان نخم مرغ اضافه کنین.

 ماهی
ماهی بخاطر چربیای امگا ۳ شناخته شده، این چربیای میتونن رشد مغزی کودکان و نوجوانان رو تقویت کرده و بینایی رو بهبود بدن. ماهیایی مثل قزل آلا رو به وعده های غذایی بچتون اضافه کنین.

 حبوبات
حبوبات مواد غذایی سالمی هستن که دارای مقدار زیادی پروتئین، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان هستن. حبوبات هم اینکه چربی، کالری و سدیم کمی داره. این مواد رو به رژیم غذایی بچتون اضافه کنین تا مطمئن شید انرژی و مواد مغذی لازم رو دریافت می کنین . دانه هایی مثل نخود، دانه سویا، نخود فرنگی، عدس و … بسیار سالم هستن.  

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *