اطلاعات تغذیه ای واسه روزه اولیا

تغذیه

روزه داری جوانان و نوجوانان نه فقط ضرر نداره بلکه با تغذیه مناسب منتهی به کاهش چربی ها و حذف مواد غیرمفیدی، چون فست فودها شده و سلامت فر رو تضمین می کنه.

روزه داری نوجوانان

پیام فرحبخش مشاور تغذیه و رژیم درمانی میگه: در این ماه رمضان خیلی از نوجوانان واسه اولین بار یه ماه روزه داری رو تجربه می کنن؛ پس کنترل نوع تغذیه واسه عادت دادن بدن به گرسنگی و تشنگی دراز مدت و توجه به نقش غذاها در کمک به رشد اونا بسیار مهم بوده و توان بدنی افراد رو در تحمل ساعات طولانی روزه داری، تنظیم می کنه.

ایشون اضافه کرد: برخلاف خیالات خیلی از مردم، روزه داری نه تنا واسه بدن یه فرد سالم ضرر نداره بلکه به درد بخور حساب می شه. بر این پایه با در نظر گرفتن چاقی مبرم در خیلی از جوانان و نوجوانان به وجود اومده به وسیله مصرف مواد غذایی غیر به درد بخور و تغذیه ناجور، روزه داری منتهی به کاهش چربیا و کلسترول بالای بدن می شه و سلامت جسم رو تأمین می کنه پس دلایل جلوگیری والدین از روزه گرفتن فرزندان به طور کاملً بی پایه بوده و هیچ جنبه منطقی و علمی نداره.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: برداشت غلط والدین از کاهش ویتامین بدن در ایام روزه داری، راه خیلی از اونا رو به داروخانه ها شهر کشانده تا با جفت و جور مکملای ویتامینی و آمپولای تقویتی سهمی در تأمین سلامت فرزندان دارا باشن این در حالیه که احتیاجی به مصرف ویتامینای مکمل نبوده و در وقتی این ویزیتای خودسرانه می تونه مشکل ساز شه. بر این پایه تأکید می شه از نسخه پیچیدنای بیخود جدا دوری کنن.

پیشنهاد می شه حتماً از میوه ها و سبزیجات که ذخیره آبی خوبی واسه بدن حساب می شن، بیشتر از همیشه مصرف شه و از خوردن مواد کم ارزش غذایی، چون زولبیا و بامیه، فست فود، غذاهای چرب و سنگین دوری کنن

ایشون گفت: نوع فعالیت روزه اولیا در ایام ماه رمضان، می تونه مهم باشه.

این بدین معنا نیس که جنب و جوش نداشته باشن بلکه واسه تحمل دست کم ۱۵ ساعت تشنگی، باید از فعالیتایی که آب بدن رو در ساعات اولیه روز کم می کنه، بپرهیزند.

فرحبخش در ادامه اقرار داشت: بدن روزانه به کمترین حد ممکن ۱۲ لیوان مایعات نیاز داره پس پیشنهاد می شه مردم به خصوص روزه اولیا حتماً از این مقدار مایعات در ایام ماه رمضان استفاده کنن تا راحت تر به فعالیت روزانه خود ادامه.

ایشون گفت: خیلی از جوانان و نوجوانان به خوردن سحری تمایل ندارن و به اون اهمیتی نمی دن در حالی که خوردن سحری به عنوان وعده ناهار حساب می شه و توان بدنی رو تا افطار حفظ می کنه؛ پس تأکید می شه حتماً به این وعده غذایی توجه کنن و در کنار اون از سالاد و سبزیجات استفاده شه.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی در آخر گفت: پیشنهاد می شه حتماً از میوه ها و سبزیجات که ذخیره آبی خوبی واسه بدن حساب می شن، بیشتر از همیشه مصرف شه و از خوردن مواد کم ارزش غذایی، چون زولبیا و بامیه، فست فود، غذاهای چرب و سنگین دوری کنن. هم اینکه واسه تقویت بدن روزه اولیا میشه از مغزهایی، چون بادام و فندق و پسته بی نمک در برنامه غذایی استفاده کرد.

.

منبع :

Categories:سلامتی
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *